OFERTA NA ZARZĄDZANIE WSPÓLNOTĄ MIESZKANIOWĄ

Gospodarowanie nieruchomością to ogromna odpowiedzialność. Codzienne starania o czystość, porządek w dokumentach, stan konta, przestrzeganie zasad porządku domowego, dopasowywanie się do, często sprzecznych, przepisów. Wymaga umiejętności porozumienia z ludźmi, współpracy z instytucjami i dostawcami usług.

Naszą ofertę kierujemy do tych, którzy chcą skorzystać z naszej wiedzy, naszego doświadczenia i czasu.

Na rynku nieruchomości działamy od 30  lat. Zatrudniamy licencjonowanych zarządców.
Nasi pracownicy mają doświadczenie w zarządzaniu wspólnotami mieszkaniowymi, mieniem gminnym i zasobami Skarbu Państwa. Nasze atuty to stabilna sytuacja finansowa, zaplecze organizacyjne, techniczne, prawne oraz dobra znajomość rynku.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą

             

 

Proponowany pakiet usług (w ramach umowy o zarządzanie nieruchomością wspólną):

 

Zarządzanie nieruchomością:

-  protokolarne przejęcie nieruchomości;

-  załatwianie  wszelkich  formalności  związanych  z  rejestracją  Wspólnoty w systemie REGON
 i nadaniem numeru NIP;

-  utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej;

-  stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał oraz opracowanie planu zarządzania nieruchomością;

-  prowadzenie księgowości Wspólnoty Mieszkaniowej;

-  weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;

-  prowadzenie wykazu lokali;

-  prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów;

-  nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat    publicznoprawnych przypadających  od  nieruchomości  wspólnych  chyba,  że  są  pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;

 

 

-  realizacja uchwał Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości           wspólnej, wynajmowanie, zgodnie z uchwałami Wspólnoty, pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile na ten cel były przeznaczone, itp.;

-  windykacja należności od dłużników;

-  zapewnianie wszechstronnej informacji o działaniach zarządcy;

-  pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale Wspólnoty;

-  poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości;

-  analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań            optymalizacyjnych i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów     utrzymania

nieruchomości;

-  przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.

 

Techniczne utrzymanie nieruchomości:

 

-  prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego;

-  zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;

-  nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości oraz weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami ww. mediów pod względem zgodności z prawem i ewentualne zawarcie nowych umów,

-  kontrola  nad  utrzymaniem  w  należytym  stanie  porządku  i  czystości pomieszczeń i urządzeń budynku oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali a także chodników przed nieruchomością oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień;

-  nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku;

-  zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych itp.) i kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków w celu zapewnienia właścicielom i najemcom lokali korzystania z oświetlenia, ogrzewania, dostawy wody i odprowadzania ścieków, gazu, domofonów, dźwigów osobowych, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;

-  przygotowywanie procedury przetargowej na wykonanie robót remontowych w nieruchomości Wspólnoty;

-  zbieranie ofert i negocjowanie warunków dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w ww. zakresie.

 

Obsługa prawna:

-  opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów;

-  przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulaminy, statuty);

-  reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami;

-  reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa;

-  wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przejęcia świadczenia usług od dotychczasowego zarządcy - w skład powyższych czynności wchodzi w szczególności sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości, zawierającego charakterystykę nieruchomości i inne niezbędne informacje o nieruchomości oraz ocena stanu kompletności dokumentacji użytkowej;

-  zlecanie na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali
w postępowaniu sądowym i komorniczym.

 

Obsługa księgowa:

-  otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej (podstawowego i odrębnego dla funduszu remontowego) i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem) dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki;

- prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji;

-  przygotowanie  projektów  planu  gospodarczego,  w  tym  planu  przychodów  i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;

-  przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;

-  sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego;

-  rozliczanie wpłaconych przez  właścicieli  zaliczek  na  pokrycie  kosztów  zarządu nieruchomością  wspólną,  kosztów  zużytych  mediów  oraz  wpłat  na  fundusz remontowy;

-  prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opłat;

-  analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;

-  wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom            lokali  dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;

-  prowadzenie obsługi związanej z bankiem i pocztą.

 

Obowiązki zarządcy

Oferujemy współpracę z Zarządem Wspólnoty bądź całą Wspólnotą i proponujemy obowiązki zarządcy
w zakresie:

-  stałego kontaktu z właścicielami lokali;

-  dyspozycyjności administratora;

-  stałego  kontaktu  i  wymiany  informacji  pomiędzy  członkami  Wspólnoty i zarządcą przez e-mail, strony ww. firmy, telefonów;

-  przygotowania i obsługi zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej w celu przedstawienia:

-  wyników finansowych za rok ubiegły,

-  wstępnego projektu rocznego planu gospodarczego i remontowego wspólnoty,

-  sprawozdania o stanie finansów w     zakresie wpływów z pożytków otrzymywanych z nieruchomości wspólnej (reklamy, najem, parking itp.);

-  monitorowania  wydatków  Wspólnoty  za  pomocą  oddzielnego  rachunku bankowego z wydzielonym subkontem dla funduszu remontowego;

-  okresowych spotkań z Zarządem dotyczących spraw bieżących  z możliwością  składania  Zarządowi  Wspólnoty  w  określonych  terminach sprawozdań z wykonywanych czynności;

-  podejmowania działań w celu powiększenia pożytków Wspólnoty, szczególnie        z tytułu wynajmowania  części nieruchomości wspólnej i reklam;

-  zastępstwa inwestycyjnego w zakresie inwestycji remontowych Wspólnoty Mieszkaniowej na określonych indywidualnie warunkach;

-  wykonywania  czynności  i  obowiązków  przekraczających  zwykły  zarząd nieruchomością  i  innych  usług,  które  będą  konieczne  do  wykonania zlecenia Zarządu i wykonania planów Wspólnoty w oparciu
o pisemne uzgodnienia i pełnomocnictwa Zarządu Wspólnoty;

-  możliwości  ustalenia  indywidualnie  dla  każdej  nieruchomości  wysokości wynagrodzenia Zarządcy,
w zależności od zakresu świadczonych usług i wielkości nieruchomości.

 

Dodatkowy pakiet usług:

- szkolenia dla członków wspólnot z zakresu obowiązujących i zmieniających się przepisów, funkcjonowania wspólnoty;

- usługi brygady remontowej;

- wykonywanie dokumentacji projektowej i kosztorysów;

-  usługa inwestora zastępczego dla remontów bieżących i kapitalnych oraz inwestycji budowlanych;

-  pomoc w pozyskiwaniu i zagospodarowaniu gruntów (place zabaw, parkingi);

-  utworzenie  i  administrowanie  stroną  ww.  wspólnoty 

Proponujemy następujące formy współpracy:

- powierzenie zarządu nieruchomością wspólną i zlecenie zarządzania,

-  zlecenie zarządzania.

Oferujemy Państwu usługę zarządzania wg indywidualnych uzgodnień.

Mamy nadzieję, że nasza oferta odpowiada na Państwa oczekiwania.

Chętnie odpowiemy na dodatkowe pytania.

                                                                                

                                                                                                                  

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Szanujemy prywatność naszych użytkowników i chcemy, aby korzystając z naszych witryn czuli się bezpiecznie. Poniżej przedstawiamy fragment naszej Polityki prywatności odnoszący się do tzw. plików Cookies.

Kiedy wchodzisz na strony naszych witryn, na dysku Twojego komputera mogą być zapisywane tzw. ciasteczka (ang. cookies), czyli niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez nasz serwer albo serwer Google.
Z naszego serwera wysyłamy pliki ciasteczek wyjątkowo. Służą one zapamiętaniu preferowanego wyglądu stron, ustawionego przez użytkowników, np. rozmiaru czcionki, odnotowaniu faktu głosowania w prowadzonych ankietach albo wykonaniu przez użytkownika kilkuetapowych czynności (np. dodania artykułu, dokonania zakupu w naszym sklepie internetowym). Korzystamy również z ciasteczek służących dopasowaniu wyświetlanych reklam do zainteresowań odwiedzających witryny.
Zapisywanych na Twoim komputerze informacji wysyłanych z naszego serwera nigdzie nie gromadzimy i w żaden sposób nie przetwarzamy.
Oprócz ciasteczek wysyłanych z naszego serwera za pośrednictwem naszych witryn wysyłane są cookies firmy Google, które służą dopasowaniu reklam wyświetlanych w modułach Google do Twoich zainteresowań.
W każdym momencie możesz wyłączyć możliwość zapisywania wszystkich lub niektórych ciasteczek poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej.
Jeżeli zdecydujesz się na odrzucenie wszystkich ciasteczek, nie będzie możliwe korzystanie z niektórych treści treści i usług udostępnianych w naszych witrynach, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie ciasteczek nie powoduje natomiast braku możliwości przeglądania stron w naszych witrynach.

JAK WYŁĄCZYĆ CIASTECZKA:

w przeglądarce Opera
w przegladarce Firefox
w przeglądarce Chrome
w przeglądarce Internet Explorer
w przeglądarce Safarii

Jeśli korzystasz z urządzenia przenośnego (telefon, smartfon, tablet), zapoznaj się z opcjami dotyczącymi ochrony prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta Twojego urządzenia.

© 2020 Kancelaria Obsługi Nieruchomości
Projekt i wykonanie Matteo.tech